THE INFLUENCE OF BRAND IMAGE, SERVICE QUALITY AND PRICE PERCEPTION ON CONSUMER REPEAT PURCHASES AT ROXY SUPERMARKET JEMBER
Abstract
Intense competition in the retail business is inseparable due to the proliferation of shopping centers both local, national, and international with various scales and segments. The objectives of this study are: 1) To find out whether brand image (brand image) affects the repurchase of Roxy Supermarket Jember consumers. 2) To find out whether service quality affects the repurchase of Roxy Supermarket Jember consumers. 3) To find out whether price perceptions affect the repurchase of Roxy Supermarket Jember consumers. This study uses associative research techniques with a quantitative approach. The population in this study were consumers who had bought products and visited the Roxy Square Jember supermarket and the sample of this study consisted of 85 people. The sampling technique here uses non-probability sampling with a purposive sampling approach. Data collection techniques using interviews and questionnaires. Hypothesis testing of this study using Partial Test (t-test). The results showed that: 1) Brand Image variable (X1) partially has a significant effect on Consumer Repurchase (Y). 2) Service Quality Variable (X2) partially affects Consumer Repurchase (Y). 3) Price Perception Variable (X3) partially affects Consumer Repurchase (Y).
Full Text:
PDFReferences
Astuti, I. S., & Nugroho, E. S. (2021). Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Minat Masyarakat dalam menggunakan Aplikasi Dompet Digital Go-Pay. Jurnal Manajemen, 13(1), 26–36.
Azizah1, A. N., , Ahmad Jauhari, S.Sos., M. M., Ayuanti, R. N., & S.E., M. M. 3. (2023). Pengaruh Persepsi Harga, Kelengkapan Barang, Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Di Swalayan Berkah Mandiri Mojo Kediri. 1(3).
Budiyanto, A. (2018). Pengaruh Persepsi Harga, Kualitas Layanan dan Brand Image Terhadap Tingkat Kepuasan Konsumen di PT. Yerry Primatama Hosindo. Jurnal Pemasaran Kompetitif, 1(3), 71–80.
Damaryanti, F., Thalib, S., & Miranda, A. (2022). Pengaruh Brand Image Dan Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pembelian Ulang Dengan Kepuasan Konsumen Sebagai Variabel Moderating. Jurnal Riset Manajemen Dan Akuntansi, 2(2), 50–62. https://doi.org/10.55606/jurima.v2i2.253
Ghazali. (2018). Aplikasi analisis multivariate dengan program IBM SPSS 25 edisi ke-9. Semarang: Universitas Diponegoro.
Gusti, I., Agung Maharani, A., Putu, N., Anggraini, N., & Ribek, P. K. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan Dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Warung Mina Cabang Dalung. Values, 3(1), 275–285.
Imam, G. (2016). Aplikasi Analisis Multivariete Dengan Program Ibm Spss 23 (8th Ed.). Universitas Diponegoro. In Edisi 10. Universitas Diponegoro.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2012). Marketing Management: Philip Kotler, Kevin Lane Keller. Pearson.
Maharani, S. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, Persepsi Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pizza Hut. IQTISHADequity Jurnal MANAJEMEN, 2(1), 10–22. https://doi.org/10.51804/iej.v2i1.548
Mahardika, Y., & Jumhur, H. M. (2023). Pengaruh Kualitas Layanan, Persepsi Harga, Dan Citra Merek Terhadap Minat Beli Ulang Pada E-Commerce Tokopedia. Publik: Jurnal Manajemen Sumber Daya Manusia, Administrasi Dan Pelayanan Publik, 10(2), 401–411. https://doi.org/10.37606/publik.v10i2.594
Maryanti. (2017). Pengaruh Brand Image Terhadap Keputusan Konsumen Melakukan Pembelian Ulang Pada Toko Swalayan Kaisar di Pontianak. Bisma, 1(9), 1940–1949.
Miati, I. (2020). Pengaruh Citra Merek (Brand Image) Terhadap Keputusan Pembelian Kerudung Deenay (Studi pada Konsumen Gea Fashion Banjar). Abiwara : Jurnal Vokasi Administrasi Bisnis, 1(2), 71–83. https://doi.org/10.31334/abiwara.v1i2.795
Moh Sholeh, M. A. F. (2023). Pengaruh kualitas layanan, citra merek dan promosi terhadap keputusan pembelian pada toko nada swalayan di kabupaten sampang 1,2. 3(2), 101–109.
Nilawati, W. (2019). Pengaruh Brand Image Dan Word Of Mouth Terhadap Minat Pembelian Ulang (Studi Pada Konsumen Kopi ABC Di Desa Pancoran Bondowoso). Jurnal Sains Manajemen Dan Bisnis Indonesia, 9(1), 74–78.
Priwastyani, T., Fitriadi, B. W., & Pauzy, D. M. (2022). Pengaruh persepsi harga dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan konsumen Bakso Baturetno. Insight Management Journal, 3(1), 11–21. https://doi.org/10.47065/imj.v3i1.212
Rasmana, F. A. S., Eldine, A., & Muniroh, L. (2020). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Pelayanan, Dan Persepsi Harga Terhadap Minat Beli Ulang Konsumen. Manager : Jurnal Ilmu Manajemen, 3(1), 114. https://doi.org/10.32832/manager.v3i1.3839
Safitri, A. N. (2021). Pengaruh brand image, persepsi harga dan kualitas layanan terhadap minat beli ulang pada Lazada. Entrepreneurship Bisnis Manajemen Akuntansi (E-BISMA), 1(1), 1–9. https://doi.org/10.37631/e-bisma.v1i1.212
Samosir, M. D., & Santoso, A. B. (2022). Pengaruh Brand Image, Peresepsi Harga, dan Kualitas Produk terhadap Pembelian Ulang Produk Kopi Starbucks di Kota Semarang. Seiko, 5(2), 189–200.
Sari, M. R., & Lestari, R. (2019). Pengaruh Persepsi Harga, Kualitas Pelayanan Dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Dan Dampaknya Pada Minat Pembelian Ulang Konsumen Keretaapi Kelas Eksekutif Argo Parahyangan. Oikonomia: Jurnal Manajemen, 15(1), 30–44. https://doi.org/10.47313/oikonomia.v15i1.642
Schiffman, & Kanuk. (2011). Persepsi Kualitas, Consumer Behavior. New Jersey: Perason Prestice Hall.
Teddy & Zuliestiana. (2020). Pengaruh Citra Merek, Harga, Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Melalui Aplikasi Gofood Di Kota Bandung. E-Proceeding of Management, 7(2), 5422–5428.
Tjiptono, F. (2022). SERVICE MANAGEMENT: Mewujudkan Layanan Prima Edisi 4. Penerbit Andi.
Wati, F. S. N. J., & Email: (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Promosi Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Ulang pada Pelanggan Sarijan Coffe Malang. 4, 2–3.
Wijiastuti, R. D., & Cantika, N. (2021). Pengaruh Persepsi Harga, Citra Merek Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Beli Ulang Jasa Gofood Di Kota Sorong. Kalianda Halok Gagas, 1(1), 1–8. https://doi.org/10.52655/khg.v1i1.3
Zahro, O. F., Trias Setyowati, S. H., SE, M. M., Murtaliningtyas, W., & Si, M. (n.d.). Analisis Persepsi Harga, Kualitas Pelayanan dan Word of Mouth (WOM) terhadap Kepuasan Konsumen pada Bakso Pak Leo Jember.
DOI: http://dx.doi.org/10.31000/dmj.v8i3.11578
Article Metrics
Abstract - 486 PDF - 213Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal ini telah terindeks dalam:
Office:
Editor of Dynamic Management Journal (DMJ) UMT, Building F, 3rd Floor, Department Management Faculty of Economics and Business, Universitiy Of Muhammadiyah Tangerang
Jl. Perintis Kemerdekaan I No.33, RT.007/RW.003, Babakan, Cikokol, Kec. Tangerang, Kota Tangerang, Banten 15118
Wa: 08567312111 (Galuh), 085716034977 (Eky)
Email: dynamic@gmail.com
Dynamic management journal is licensed under Attribution-ShareAlike 4.0 International