ANALYSIS OF THE INFLUENCE OF TASTE, SERVICE QUALITY AND PRODUCT QUALITY ON CUSTOMER SATISFACTION AT FOX COFFEE JEMBER

Askia Salsabila Falina, Wahyu Eko Setianingsih, Wenny Murtaliningtyas

Abstract


In the beginning, many parents enjoyed coffee with a mixture of black coffee without sugar which we usually called Ireng coffee. This Fox Coffee Jember shop can serve orders online due to the increasingly rapid development of technology. They collaborate with Grabfood and Gofood which makes it easier for customers to order from home. This shows that the Fox Coffee Jember shop always follows developments and trends in society. The type of research used in this research is quantitative. The population in this study were Fox Coffee Jember customers and the sample taken was 85 people with a sampling technique using purposive sampling. Data collection methods are observation and questionnaires via Google Form. The data analysis used is multiple linear regression, while hypothesis testing uses the t test. The research results show that the dimensions of taste, product quality and service quality have a significant effect on customer satisfaction at Fox Coffee Jember. Suggestions for future researchers are adding variables that support measuring customer satisfaction such as price, cost and emotion variables so that they can provide a broader picture of what factors influence customer satisfaction.


Full Text:

PDF

References


Aeni, N. (2021). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Dalam Menggunakan Jasa Transportasi Online Grab (Studi Kasus pada Mahasiswa Prodi S1 Manajemen 2016 Fakultas Ekonomi Universitas Singaperbangsa Karawang). Eqien-Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 8(1), 94–100.

Aprianto, R. (2016). Pengaruh Promosi Dan Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Toko Bnj Elektronik Kota Lubuklinggau. BBM (Buletin Bisnis & Manajemen), 2(1).

Aquino, R., & Alam, W. D. K. (2023). Efek Mediasi Nilai Konsumen Terhadap Kepuasan Konsumen (Studi Empirik SPBU Konsumen PT. Pertamina (Persero) Terminal Gerem, Marketing Operation Region III Di Cilegon Banten).

Govinaza, A., & Budiani, M. S. (2022). Hubungan antara Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Toserba X. Jurnal Psikologi, 9(5), 143–152.

Herlambang, A. S., & Komara, E. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, Dan Kualitas Promosi Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi kasus pada Starbucks Coffee Reserve Plaza Senayan). Jurnal Ekonomi, Manajemen Dan Perbankan (Journal of Economics, Management and Banking), 7(2), 56–64.

Idahwati, E. M. S. N., Gultom, D. S. V., Situmorang, G. T., & Arindi, D. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Kinerja Cleaning Service Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada PT. ISS Indonesia (Studi Kasus pada Mahasiswa Akademi Kebidanan Sari Mutiara Medan). Jurnal Mutiara Manajemen, 3(1), 193–207.

Imron, I. (2019). Analisa pengaruh kualitas produk terhadap kepuasan konsumen menggunakan metode kuantitatif pada CV. Meubele Berkah Tangerang. Indonesian Journal on Software Engineering (IJSE), 5(1), 19–28.

Jamal, A., & Busman, S. A. (2021). Pengaruh Cita Rasa dan Lokasi terhadap Keputusan Pembelian Ayam Geprek Junior Cabang Pekat di Kabupaten Sumbawa: Indonesia. Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 4(2), 27–34.

Juita, B. S., & Widaningsih, S. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Pelanggan pada Bpw Clean Bandung Tahun 2022. EProceedings of Applied Science, 9(2).

Khairusy, M. A., & Febriani, R. (2020). Pengaruh kualitas produk dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan pelanggan (Survey pada pelanggan KFC Store Merdeka Bandung). Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 2(01), 19–30.

Lumempow, K. R., Worang, F. G., & Gunawan, E. (2023). Pengaruh kualitas pelayanan, fasilitas dan harga terhadap kepuasan konsumen pada swiss belhotel maleosan manado. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 11(1), 1–11.

Manggala, H., & Adirinekso, G. P. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Konsumen Dengan Keputusan Pembelian Sebagai Variabel Mediasi. Jurnal Ilmu Manajemen, 19(1), 39–53.

Prasasti, G. A., & Maisara, P. (2022). Pengaruh Fasilitas, Harga Dan Cita Rasa Terhadap Kepuasan Konsumen Mie Gacoan Di Solo Raya. Publik: Jurnal Manajemen Sumber Daya Manusia, Administrasi Dan Pelayanan Publik, 9(2), 276–288.

Sianturi, G. A. E., Muliani, L., & Sari, H. P. R. (2021). Pengaruh Cita Rasa Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Ragusa Es Krim Italia. Destinesia: Jurnal Hospitaliti Dan Pariwisata, 3(1), 35–49.

Wiryawan, D., & Puspita, S. A. (2020). Pengaruh Dimensi Pengalaman Pasca Pembelian Dalam Belanja Online Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi Pada Pengguna Shopee Di Bandar Lampung). BISNISDANMANAJEMEN, 16(2), 138.




DOI: http://dx.doi.org/10.31000/combis.v6i2.11291

Article Metrics

Abstract - 162 PDF - 157

DOI (PDF): http://dx.doi.org/10.31000/combis.v6i2.11291.g5145

Refbacks

  • There are currently no refbacks.



This journal has been indexed in:



googleGarudacrossrefdimention


Tools



        

Office:
Editor of Jurnal Comparative; Ekonomi dan Bisnis UMT, Building F, 3rd Floor, Faculty of Economics and Business, Universitiy Of Muhammadiyah Tangerang
Jl. Perintis Kemerdekaan I No.33, RT.007/RW.003, Babakan, Cikokol, Kec. Tangerang, Kota Tangerang, Banten 15118

Wa08567312111 (Galuh), 085716034977 (Eky)
Email: dynamic@gmail.com 


Jurnal Comparative: Ekonomi dan Bisnis © 2021 is licensed under CC BY-SA 4.0