META SYNTHESIS: MATHEMATICAL LITERACY REVIEWED FROM GENDER IN JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aula, M. F. reza, Suyitno, H., & Rosyida, I. (2019). Mathematical Literacy Ability Viewed From Student’s Learning Style Based on Gender Differences on PBL Assistance Project Assessment. Unnes Journal of Mathematics Education Research, 8(1).
Awalyah, S., Nuraida2, I., & Sunaryo3, Y. (2022). Kemampuan Literasi Matematis Siswa SMP Dilihat dari Prespektif Gender. In Jurnal Keguruan dan Ilmu Pendidikan) (Vol. 3, Issue 1).
Isnaniah, I., Imamuddin, M., Charles, C., Syahrul, S., & Zulmuqim, Z. (2021a). Kemampuan Literasi Matematika Siswa Berdasarkan Gender. Lattice Journal : Journal of Mathematics Education and Applied, 1(2), 131. https://doi.org/10.30983/lattice.v1i2.5088
Isnaniah, I., Imamuddin, M., Charles, C., Syahrul, S., & Zulmuqim, Z. (2021b). Kemampuan Literasi Matematika Siswa Berdasarkan Gender. Lattice Journal : Journal of Mathematics Education and Applied, 1(2), 131. https://doi.org/10.30983/lattice.v1i2.5088
Kadaritna, N., Rosidin, U., & Widyastuti, W. (2020). Mathematical Literacy Abilities: Study on Elementary and Junior High School Students in Lampung Tengah Regency in Term of Gender. Jurnal Pendidikan Progresif, 10(2), 162–172. https://doi.org/10.23960/jpp.v10.i2.202002
Kamila. (2018). Deskripsi Kemampuan Literasi Matematis Siswa Ditinjau dari Gender. Pedagogy, 3(1), 126–155.
Krisnawati, Y., Deniyanti Sampoerno, P., Studi Pendidikan Matematika, P., & Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, F. (2022). Meta-Sintesis: Penggunaan Design Research dengan Pendekatan Matematika Realistik dalam Mengembangkan Media Pembelajaran Matematika untuk Meningkatkan Pemahaman dan Motivasi Siswa. 06(02), 2075–2085.
Laksari, Z. O. D., Sridana, N., Tyaningsih, R. Y., & Hikmah, N. (2023). Analisis Kemampuan Literasi Matematis dalam Prespektif Gender Siswa SMP. Pendas:Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, 8(2), 2272–2281.
Mahiuddin, W. P., Masi, L., Kadir, & Anggo, M. (2019). Analisis Kemampuan Literasi Matematis Siswa SMP Di Kabupaten Konawe Dalam Perspektif Gender. Jurnal Pendidikan Matematika, 10(1), 55–65.
Mawarti, P., & Desniarti, D. (2023). Kemampuan Literasi Matematis Materi Koordinat Kartesius Berdasarkan Gender di MTS Swasta Sholihin. JURNAL MATHEMATIC PAEDAGOGIC, 7(2), 195–204. https://doi.org/10.36294/jmp.v7i2.3218
Mirtasari, A., & Sutarni, S. (2022). Analysis of Junior HIgh School Student’s Mathematical Literacy Ability in RME-Based Mathematics Learning in View of Self-Efficacy. Jurnal Pendidikan Matematika, 8(1), 173–188.
NCTM: Principles & Standards for School Mathematics ( PSSM ) Est: 2000. (n.d.). Retrieved July 21, 2023, from http://www.ala.org/aasl/standards-guidelines/crosswalk
Perry, A., & Hammond, N. (2002). Systematic reviews: The Experiences of a PhD Student How Does a Systematic Review Differ from a Traditional Literature Review? In Psychology Learning and Teaching (Vol. 2, Issue 1). www.cochrane.org
PISA 2015 Results (Volume I): Excellence and Equity in Education | en | OECD. (n.d.). Retrieved July 21, 2023, from https://www.oecd.org/education/pisa-2015-results-volume-i-9789264266490-en.htm
PISA 2018 results - PISA. (n.d.). Retrieved July 21, 2023, from https://www.oecd.org/pisa/publications/pisa2018results/
PISA 2022 Results (Volume I). (2023). OECD. https://doi.org/10.1787/53f23881-en
Rismayanti, A., Basir, F., Karmila, & Fitriani, A. (2024). Analisis Kemampuan Literasi Matematika Siswa dalam Menyelesaikan Soal PISA Ditinjau dari Gender. Proximal: Jurnal Penelitian Matematika Dan Pendidikan Matematika, 7(1), 297–304. https://doi.org/10.30605/proximal.v5i2.3443
Risywandha, I., & Khabibah, S. (2018). Literasi Matematika Siswa SMA Kelas X dalam Menyelesaikan Soal Model PISA dirinjau dari Perbedaan Gender. Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 2(7).
Sari, D. U. (2022). ANALISIS KEMAMPUAN LITERASI MATEMATIS SISWA KELAS VIII SMP DITINJAU DARI PERBEDAAN GENDER (Vol. 3).
Setiawan, A., Inganah, S., Ummah, S. K., & Malang, U. M. (2019a). ANALISIS KEMAMPUAN LITERASI MATEMATIS SISWA DALAM PENYELESAIAN SOAL PISA DITINJAU DARI GENDER. Jurnal Karya Pendidikan Matematika, 6. http://jurnal.unimus.ac.id/index.php/JPMat/index
Setiawan, A., Inganah, S., Ummah, S. K., & Malang, U. M. (2019b). Analisis Kemampuan Literasi Matematis siswa Ditinjau dari Gender. Jurnal Karya Pendidikan Matematika, 6. http://jurnal.unimus.ac.id/index.php/JPMat/index
Suprapto, E., Suryani, N., Siswandari, & Mardiyana. (2023). Students’ mathematical literacy skill in term of gender differences: A comparative study. International Journal of Evaluation and Research in Education, 12(4), 2280–2285. https://doi.org/10.11591/ijere.v12i4.27224
Tasekeb, D., Wardono, & Mulyono. (2019). Kemampuan Literasi Matematika Ditinjau dari Kemandirian Belajar pada Pembelajaran MEA Pendekatan Saintifik. UJME.
Ulfa Sari, D. (2022). Analisis Kemampuan Literasi Matematis Sisw Kelas VIII SMP Ditinjau dari Perbedaan Gender (Vol. 3).
DOI: http://dx.doi.org/10.31000/prima.v8i2.11384
Article Metrics
Abstract - 378 PDF - 189Refbacks
- There are currently no refbacks.
Prima: Jurnal Pendidikan Matematika
Program Studi Pendidikan Matematika
Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Jl. Perintis Kemerdekaan I/33, Cikokol
Kota Tangerang, Indonesia
e-mail: primajpm@gmail.com
Prima: Jurnal Pendidikan Matematika (p-ISSN: 2579-9827 | e-ISSN: 2580-2216) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.