STUDENT’S MATHEMATICAL COMMUNICATION ABILITY GIVEN SELF CONCEPT IN LEARNING MATHEMATICS THROUGH DISCOVERY LEARNING
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Akhiruddin, Sujarwo, Atmowardoyo, H., & Nurhikmah. (2020). Learning & Learning (Theory and Implementation). In Samudra Biru (Anggota IKAPI) (Vol. 11, Issue 2).
Amaluddin, L. O., & Sentryo, I. (2022). The Effect of Organizational Innovation Through Self-Concept on the Performance of Senior High School Teachers in Kendari City. AL-ISHLAH: Jurnal Pendidikan, 14(4), 7185–7196. https://doi.org/10.35445/alishlah.v14i4.2584
Arcat, A., & Fitriani, P. (2018). Kemampuan Komunkasi Matematis Siswa Melalui Model Discovery Learning Kelas VIII MTs Bahrul Ulum Tahun 2018. Jurnal IImiah Edu Research, 7(1), 54–58.
Asuro, N., & Fitri, I. (2020). Analisis Kemampuan Komunikasi Matematis Ditinjau dari Self Concept Siswa SMA/MA. Suska Journal of Mathematics Education, 6(1), 033–046. http://ejournal.uin-suska.ac.id/index.php/SJME/article/view/10031
Cholily, Yus Mochamad, Azmi Ats-Tsauri, M. S., Dian, R., & Kusgiarohmah, P. A. (2021). Modul Relasi dan Fungsi Berbasis Kemampuan Komunikasi Matematis. JNPM (Jurnal Nasional Pendidikan Matematika), 5(1), 109. https://doi.org/10.33603/jnpm.v5i1.3569
Dalimunthe, S. A. S., Mulyono, M., & Syahputra, E. (2022). Pengembangan Model Pembelajaran Interaktif Berbasis Think Pair Share untuk Meningkatkan Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa. Jurnal Cendekia : Jurnal Pendidikan Matematika, 6(1), 735–747. https://doi.org/10.31004/cendekia.v6i1.1229
Hanisah, H., & Noordyana, M. A. (2022). Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa pada Materi Penyajian Data di Desa Bojong. Plusminus: Jurnal Pendidikan Matematika, 2(1), 131–140. https://doi.org/10.31980/plusminus.v2i1.1588
Hasanah, N. (2019). Kemampuan Representasi Matematis Berdasarkan Self-Concept Siswa Dengan Pembelajaran Learning Cycle 7E Pada Materi Garis Kelas Vii Smp Negeri 1 Dau Malang. JPM : Jurnal Pendidikan Matematika, 4(2), 102. https://doi.org/10.33474/jpm.v4i2.2622
Hendriana, H., Rohaeti, E. E., & Sumarmo, U. (2017). Hard Skills dan Soft Skills. Refika Aditama, 282.
Lutfiyah, Murtinasari, F., & Sulisawati, D. N. (2023). The Level of Dyscalculia in Children with Special Needs in Understanding Mathematical Concepts : Learning Difficulties Experienced. 9(2), 696–705.
Manurung, A. S. (2020). Pengaruh Konsep Diri Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas Iv Sdn Kenari 07 Pagi Jakarta. Eduscience: Jurnal Ilmu Pendidikan, 5(2), 51–57. https://ejurnal.esaunggul.ac.id/index.php/EDU/article/view/3102
Mawaddah, S., & Maryanti, R. (2016). Kemampuan Pemahaman Konsep Matematis Siswa SMP dalam Pembelajaran Menggunakan Model Penemuan Terbimbing (Discovery Learning). EDU-MAT: Jurnal Pendidikan Matematika, 4(1), 76–85. https://doi.org/10.20527/edumat.v4i1.2292
Mila Sab’ati, Gunawibowo, P., & Widyastuti. (2018). Efektivitas Model Problem Based Learning Ditinjau dari Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa. Jurnal Pendidikan MIPA, 19, 99–110. https://doi.org/10.23960/jpmipa/v19i2.pp99-110
Purwati, H., & Nugroho, A. A. (2017). Analisis Kemampuan Komunikasi Matematis Mahasiswa Dalam Menyelesaikan Masalah Pada Mata Kuliah Program Linear. JIPMat, 1(2), 127–134. https://doi.org/10.26877/jipmat.v1i2.1239
Rosa, A., Ambarita, A., Sabdaningtyas, L., & Yulianti, D. (2021). Development of Discovery Learning-Based Science Supplementary Textbooks to Improve Students’ Creative Thinking. AL-ISHLAH: Jurnal Pendidikan, 13(3), 2099–2105. https://doi.org/10.35445/alishlah.v13i3.897
Sari, S. M., & Pujiastuti, H. (2020). Analisis Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa ditinjau dari Self-Concept. Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 11(1), 71–77. https://doi.org/10.15294/kreano.v11i1.22717
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D.
Umasugi, S. M., Sugiman, S., Jana, P., & Kraiviset, P. (2022). Realistic Mathematics Education (RME)-Based Learning Trajectory for Arithmetic Social Using Culinary Context of Yogyakarta. Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian Dan Kajian Kepustakaan Di Bidang Pendidikan, Pengajaran Dan Pembelajaran, 8(4), 985. https://doi.org/10.33394/jk.v8i4.6176
Vian Tri Hardiat Moko, Chamdani, M., & Salimi, M. (2022). Inovasi Kurikulum. 250–261.
Yabo, R. S. (2020). Perkenalan Udvari-Solner besar bagi pendidikan siswa dan menjadikan asimilasi pengetahuan dan keterampilan. Southeast Asia Mathematics Education Journal, 10(1), 55–68.
Zubaidah Amir & Dr. Risnawati. (2015). Psikologi PEMBELAJARAN MATEMATIKA. https://www.ptonline.com/articles/how-to-get-better-mfi-results
DOI: http://dx.doi.org/10.31000/prima.v8i1.9902
Article Metrics
Abstract - 408 PDF - 323Refbacks
- There are currently no refbacks.
Prima: Jurnal Pendidikan Matematika
Program Studi Pendidikan Matematika
Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Jl. Perintis Kemerdekaan I/33, Cikokol
Kota Tangerang, Indonesia
e-mail: primajpm@gmail.com
Prima: Jurnal Pendidikan Matematika (p-ISSN: 2579-9827 | e-ISSN: 2580-2216) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.