THE INFLUENCE OF PROMOTION AND TRUST ON THE PURCHASE DECISION OF NATURE REPUBLIC BRAND SKINCARE PRODUCTS TOKOPEDIA CONSUMER STUDY IN TANGERANG CITY
Abstract
This study aims to determine the effect of promotion and trust on purchasing decisions as interverning variables partially or simultaneously. The data analysis method used is casual associative using a quantitative approach. This research uses SPSS version 27. The sample of this research is 96 Tokopedia consumers who buy Nature Republic products as respondents. Sampling using purposive sampling technique using a questionnaire instrument to collect data. The research results show that: 1). Partially Promotion (X1) has a positive and significant effect on Purchase Decision tcount 4.030 > ttable 1.661 with a significance value of 0.001 <0.05 then Ho is rejected and Ha is accepted (Y). 2). Partially Trust (X2) has a positive and significant effect on Purchase Decisions tcount 6.717 > ttable 1.661 with a significance value of 0.001 <0.05 then Ho is rejected and Ha is accepted (Y). 3). Simultaneously, it shows that promotion (X1) and trust (X2) have a positive and significant effect on purchasing decisions (Y). Because the Fcount value (120.615) > Ftable value (3.09) and the significance value F (0.000) < error rate (α = 0.05), then H0 is rejected and Ha is accepted.
Full Text:
PDFReferences
Dewi (2022) Nature Republic Optimistis Tahun 2022 Menjadi Market Leader Brand Kosmetik Yang Digemari Para Wanita Indonesia Nature Republic Optimistis Tahun 2022 Menjadi Market Leader Brand Kosmetik Yang Digemari Para Wanita Indonesia – Wanita Indonesia News
Dini,Vika Azkia (2022). 10 Skincare dan Kosmetik Paling Diingat Pengemar Korea (Juni 2022) Ini Produk Skincare dan Kosmetik Paling Terkenal di Kalangan K-Popers | Databoks (katadata.co.id)
Ghozali, I. (2016) Aplikasi Analisis Multivariete Dengan Program IBM SPSS 23. Edisi 8. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Hair, Jr., Joseph F., et. al. (2011). Multivariate Data Analysis. Fifth Edition. New Jersey: PrenticeHall, Inc.
Heri Sudarsono, Buku Ajar: Manajemen ..,. Hlm 4-7
Heri Sudarsono, Buku Ajar: Manajemen Pemasaran, (Jember: CV Pustaka Abadi, 2020), Hlm 2
Ibid, hal. 15 9 T Hani Handoko, Op.cit, hal. 11
Ismail Solihin, Pengantar Manajemen, Erlangga, Jakarta, 2012, hal. 12
Joseph P. Cannon, dkk, Pemasaran Dasar Edisi 16: Pendekatan Manajerial Global Buku 1, Terj. Afia R. Fitriati dan Ria Cahyani, (Jakarta: Salemba Empat, 2008), Hlm 8
Keputusan Pembelian: Pengertian, Proses, Dimensi, Indikator, dsb - serupa.id
Kotler, Philip & Armstrong, Gary. (2018). Prinsip-prinsip pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Laksana, M. F. (2019). Praktis Memahami Manajemen Pemasaran. Depok: Khalifah Mediatama.
Malayu S.P Hasibuan, Op.cit, hal.2, 4, dan 13
Mangkunegara, A.A. Anwar Prabu. (2019). Perilaku konsumen. Bandung: Refika Aditama.
Pusparisa, Yosepha. (2020). Produk Skincare Korea Selata Jadi Pilihan Warga Asia.https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2020/07/02/produk-skincare-korea-selatan-jadi-pilihan-warga-asia
Riadi, Muchlisin. (2016). Pengertian dan Faktor yang Mempengaruhi Perilaku Konsumen. Diakses pada 3/13/2023, dari https://www.kajianpustaka.com/2016/10/pengertian-dan-faktor-yang-mempengaruhi-perilaku-konsumen.html
Sari, Melia Puspita.,Rachman, Luluk Aulia., Duan Ronaldi, dan Sanjaya, Vicky F (2020). Pengaruh Harga, Promosi Dan Kepercayaan Terhadap Keputusan Pembelian Produk Y.O.U. Program Studi Manajemen Bisnis Syariah, UIN Raden Intan Lampung.
Tiara, Salma Ananda, Raya Sulistyowati. (2022). Pengaruh country of origin dan brand love terhadap keputusan pembelian skincare nature republic di tunjungan plaza surabaya Pendidikan Tata Niaga, Fakultas Ekonomika dan Bisnis, Universitas Negeri Surabaya. Volume 10 No 1 Tahun 2022
Tjiptono, F. (2020). Strategi pemasaran: prinsip dan penerapan. Yogyakarta: Andi.
Tjiptono, Fandy. (2015). Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Andi.
Usman Effendi, Asas Manajemen, Rajawali Pers, Jakarta, 2014, hal. 1, dan 5
Winda sari, “Penerapan Fungsi Manajemen Dalam Pengelolaan Pepustakaan” Jurnal Imu Informasi Kepustakaan dan Kearsipan”, Volume 1 Nomor 1, edisi September 2012, hal. 41
Wulandari, dwi (2016). Ramai Brand Korea Bertarung di Pasar Kosmetik, Siapa Menang. Ramai Brand Korea Bertarung di Pasar Kosmetik, Siapa Menang? - MIX Marcomm
Zulkarnain, Endra. (2022). Bahayanya Skincare dan Kosmetik Ilegal Yang Tak Berlabel BPOM. Berita Lampung. Masyarakat Perlu Tahu, Ini Bahayanya Skincare dan Kosmetik Ilegal yang Tak Berlabel BPOM - Halaman all - Tribunlampung.co.id (tribunnews.com)
DOI: http://dx.doi.org/10.31000/digibis.v3i1.12347
Article Metrics
Abstract - 284 PDF - 317Refbacks
- There are currently no refbacks.
Office:
Redaksi Digital Business Journal (BISDIG), Building F, 3rd Floor, Faculty of Economics and Business, Universitiy Of Muhammadiyah Tangerang
Jl. Perintis Kemerdekaan I No.33, RT.007/RW.003, Babakan, Cikokol, Kec. Tangerang, Kota Tangerang, Banten 15118
Wa: 08567312111 (Galuh), 085716034977 (Eky)
Email: DigibisUMT@gmail.com
Digital Business Journal (DIGIBIS) is licensed under CC BY 4.0