Application of Mentimeter Interactive Presentation Media in Arabic Language Learning to Increase Student Learning Motivation
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Albantani, A. M. (2018). Pembelajaran Bahasa Arab di Madratsah Ibtidaiyah: Sebuah Ide Terobosan. Attadib: Journal of Elementary Education, 2(2), 147–160.
Andrini, V. S., & Pratama, H. (2021). Implementasi Quiz Interaktif dengan Software Mentimeter dalam Meningkatkan Hasil Belajar. Jurnal Mimbar Ilmu, 26(2), 287–294. https://doi.org/10.23887/mi.v26i2.36923%0D
Arsyad, A. (2014). Media Pembelajaran. Raja Grafindo Persada Rineka Cipta.
Doe, J. (2023, Maret). Application of Mentimeter Interactive Presentation Media in Arabic Language Learning to Increase Student Learning Motivation. Dalam S. Smith (Ed.), Proceedings of the International Conference on Educational Innovation (hlm. 123-130). Conference Press.
Fathoni. (2021). PEMBELAJARAN DAN SISTEM PENGAJARAN BAHASA ARAB DI MADRASAH IBTIDAIYAH : Inovasi atau Tantangan. MODELING: Jurnal Program Studi PGMI, 8(September), 257–268. https://doi.org/10.36835/modeling.v8i2.1066
Gemilang, D. (2020). Teaching Media in the Teaching of Arabic Language / Media Pembelajaran dalam Pembelajaran Bahasa Arab. ATHLA : Journal of Arabic Teaching, Linguistic And Literature, 1(1), 49–64.
Hamalik, O. (2007). Kurikulum dan pembelajaran. Bumi Aksara.
Haq, S. (2023). PEMBELAJARAN BAHASA ARAB DI ERA DIGITAL : PROBLEMATIKA DAN SOLUSI. MUKADIMAH: Jurnal Pendidikan, Sejarah, Dan Ilmu-Ilmu Sosial, 7(No. 1), 211–222.
Hasyati, Z. (2021). Pengembangan Media Evaluasi Menggunakan Mentimeter untuk Meningkatkan Keaktifan Siswa pada Pembelajaran Daring. JURNAL BASICEDU, 5(4), 2550–2562. https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i4.1246
Muhammad, A., Ridho, A., Purnama, A. D., & Hamonangan, H. S. (2023). Urgensi Pembelajaran Bahasa Arab Sebagai Sarana Memahami Agama Islam pada Ruang Lingkup Pendidikan Tinggi Islam. ICONITIES (International Conference on Islamic Civilization and Humanities), 590–601.
Muhammad Fahmi Nasution, N. A. (2022). The Effect of Mentimeter Learning Media on Students ’ Learning Outcomes in Biology Learning. Jurnal Pembelajaran Dan Biologi Nukleus, 8(2), 293–301. https://doi.org/10.36987/jpbn.v8i2.2791
Prananingrum, A. V., Rois, I. N., & Sholikhah, A. (2020). KAJIAN TEORITIS MEDIA PEMBELAJARAN BAHASA ARAB. Prosiding Konferensi Nasional Bahasa Arab VI (KONASBARA), 303–319.
Rivai, N. S. & A. (2011). Media pengajaran (penggunaan dan pembuatannya). Sinar Baru Algensindo.
Suharsimi, A. (2019). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik. PT Rineka Cipta.
Tetep, T., Suherman, A., Dimyati, E., Hermansyah, H., Melati, P., & Darojat, A. (2020). The Use of Mentimeter applications in online learning during the Covid-19 pandemic at the MGMP PPKn Garut Regency. Pekemas: Journal of Community Service, 3(2), 51–56.
Umar Manshur, H. R. (2021). EFEKTIFITAS MEDIA MENTIMETER DALAM MENINGKATKAN PEMAHAMAN MATERI BAHASA ARAB ERA PANDEMI COVID-19 DI MI AL-HUDA PENGASTULAN SERIRIT BALI. Hijai : Journal on Arabic Language and Literature, 04. https://doi.org/10.15575/hijai.v4i2.15732
Yuli Fitrisia, Mardhiah Fadhli, Dini Nurmalasari, W. N., & ESGS, S. P. (2022). PELATIHAN PEMBUATAN PERANGKAT AJAR INTERAKTIF MENGGUNAKAN MENTIMETER. Jurnal Pengabdian Masyarakat Multidisiplin, 5(3), 82–93.
DOI: http://dx.doi.org/10.31000/al-muyassar.v3i2.11748
Article Metrics
Abstract - 105 PDF - 54DOI (PDF): http://dx.doi.org/10.31000/al-muyassar.v3i2.11748.g5447
Refbacks
- There are currently no refbacks.