Implementation of The Actuating Function in The Arabic Language Program of The al-Kindy Club
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abusama, Q., Asiah, S., & Yasin, Z. (2020). Actuating Pendidikan Dalam Pandangan Al-Qur’an Dan Hadits. Jurnal Al …, 4(1), 298–310. http://journal.iaingorontalo.ac.id/index.php/ah/article/view/2125
Ahmadi, M., Istita’ah, K., Sholihah, N. R., & Arifah, Z. (2018). Penggerakan Program Bahasa Arab Di Pondok Pesantren Modern. Arabi : Journal of Arabic Studies, 3(1), 70. https://doi.org/10.24865/ajas.v3i1.70
Asep Ahmad Hidayat. (2006). Filsafat Bahasa (Mengungkap Hakikat Bahasa, Makna, Dan Tanda). PT Remaja Rosdakarya.
Ayu, I. G., & Budiasih, N. (2013). Metode Grounded Theory Dalam Riset Kualitatif. Jurnal Ilmiah Akuntansi Dan Bisnis, 9(1), 19–27.
Baharuddin, & Makin, M. (2016). Manajemen Pendidikan Islam - Transformasi Menuju Sekolah Atau Madrasah Unggul. UIN Maliki Press.
Bahri, A., Siregar, S. K., Nur, R., Al-Adawiyah, R., Lidan, A., Yuliana, & Dkk. (2022). EVALUASI PROGRAM PENDIDIKAN. UMSU.
Creswell, J. W. (2009). Research Design (Qualitative, Quantitative and Mixed Method Approaches. In Muqarnas (3rd ed., Vol. 8). SAGE Publications. https://doi.org/10.1163/22118993-90000268
Hasan, A. W., & Hilmi, D. (2022). Manajemen Pelaksanaan Program Pembelajaran Bahasa Arab Di Pondok Pesantren Sunan Kalijogo Surabaya. Tarbiyatuna: Jurnal Pendidikan Ilmiah, 7(1), 75–90. https://doi.org/10.55187/tarjpi.v7i1.4602
Irjus Indrawan, S.Pd.I, M. P. . (2015). Pengantar MANAJEMEN SARANA DAN PRASARANA SEKOLAH. Deepublish.
Mamduh Hanafi. (2015). Konsep Dasar dan Perkembangan Teori Manajemen. Academia.Edu, 1(1), 66. http://repository.ut.ac.id/4533/1/EKMA4116-M1.pdf
Mattayang, B. (2019). Tipe Dan Gaya Kepemimpinan: Suatu Tinjauan Teoritis. JEMMA | Journal of Economic, Management and Accounting, 2(2), 45. https://doi.org/10.35914/jemma.v2i2.247
Mudarris, B., & Hasanah, R. (2021). Supervisi Kepala Sekolah Mengembangkan Bahasa Reseptif Anak. MANAGERE : Indonesian Journal of Educational Management, 3(2), 62–74. https://doi.org/10.52627/ijeam.v3i2.123
Muhammad, D. (2022). IMPLEMENTASI FUNGSI ACTUATING ( PENGGERAKAN / PELAKSANAAN ) DALAM MANAJEMEN PROGRAM BAHASA ARAB DI MI MANARUL ISLAM MALANG. MAHIRA, 2(2), 13–32.
Pratama, M. A., & Asy’ari, N. A. S. (2019). Manajemen Komunikasi Bagian Penggerak Bahasa Dalam Peningkatan Kemampuan Bahasa di Pondok Modern Darussalam Gontor. Sahafa Journal of Islamic Comunication, 2(1), 72–91.
Puspitasari, D., & Putra Danaya, B. (2022). Pentingnya Peranan Komunikasi Dalam Organisasi: Lisan, Non Verbal, Dan Tertulis (Literature Review Manajemen). Jurnal Ekonomi Manajemen Sistem Informasi, 3(3), 257–268. https://doi.org/10.31933/jemsi.v3i3.817
Rahmat, A. (2017). Manajemen Pendidikan Non-Formal. Penerbit Wade.
Rohmat, A. (2016). Manajemen Humas Sekolah. Media Akademi.
Sari, D. N. A., Bafadal, I., & Wiyono, B. B. (2018). Pelaksanaan Supervisi Manajerial dalam Rangka Implementasi Manajemen Berbasis Sekolah. Administrasi Dan Manajemen Pendidikan, 1, 213–221. http://journal2.um.ac.id/index.php/jamp/article/view/3497
Sukarna. (2011). Dasar-Dasar Manajemen. Mandar Maju.
Supiana, S., Hermawan, A. H., & Wahyuni, A. (2019). Manajemen Peningkatan Karakter Disiplin Peserta Didik Melalui Kegiatan Ekstrakurikuler. Jurnal Isema : Islamic Educational Management, 4(2), 193–208. https://doi.org/10.15575/isema.v4i2.5526
Syafaruddin. (2015). Manajemen Organisasi Pendidikan. Perdana Publishing.
UPGRADING HMJ 2021-2022 (BSO). (n.d.).
Wibowo, S. (2009). Pengantar Manajemen Bisnis. Politeknik Telkom.
DOI: http://dx.doi.org/10.31000/al-muyassar.v2i2.7343
Article Metrics
Abstract - 475 PDF - 217DOI (PDF): http://dx.doi.org/10.31000/al-muyassar.v2i2.7343.g4374
Refbacks
- There are currently no refbacks.